Gravstein1 besvarer ofte stile spørsmål gjeldende priser og garanti på gravsteiner og gravminner.

Priser og garanti

Vi får ofte spørsmål angående priser og hvilke garantier som gjelder. Vi har derfor samlet denne informasjonen her, slik at den vil være enkelt å finne og lett tilgjengelig.

Hvordan betaler jeg for gravsteinen? 

Etter at teksten på gravminnet er kontrollert og bestillingen er sendt inn, vil vi behandle bestillingen og bekrefte den sammen med deg. Når denne prosessen er i orden blir gravminnet gravert, levert og montert. Etter montering av gravminnet vil du få en faktura på e-post eller i posten, som betales på vanlig måte i nettbanken din. 

 

Vil det bli en ekstrautgift for gravering, levering og montering?

Nei. For at denne prosessen skal være så trygg og enkel som mulig, leverer vi en pakkepris hvor alt inngår. Den totale prisen inkluderer gravering av ett navn, datoer, minneord, motiv, levering og montering. 

Dersom du ønsker ekstra tilbehør eller personlige elementer kan du velge dette, men da vil det påløpe en ekstra kostnad. Prisen som er oppgitt før du trykker på “bestill”-knappen er den totale summen du må betale.  

 

Inngår lykter, bedramme- eller -plate i totalprisen?

I noen av modellene vi har er gravlykt inkludert. Dersom gravlykten er inkludert står det spesifisert i produktteksten. Bedramme- eller -plate er tilbehør som kommer i tillegg. Bedplater finner du under fanen “tilbehør”. 

 

Er det mulig å dele opp betalingen?

Ja. Kostnaden ved innkjøp av en gravstein kan være en økonomisk belastning for mange. Vi gjør derfor det vi kan for å holde kostnadene lave. Vi ønsker at du skal kunne kjøpe det gravminnet du liker best. Det er derfor mulig å søke om betalingsutsettelse eller få delt opp betalingen etter avtale. Har du spørsmål angående betaling? Kontakt oss gjerne, så finner vi en løsning som fungerer for din økonomiske situasjon. 

 

Har dere garanti på steinene deres? 

Vi levere de beste og hardeste steintypene - Granitt og Gneis. Det skal svært mye til for at disse steintypene blir skadet. Skader kan oppstå grunnet ytre påvirkninger som for eksempel anleggsmaskiner/gressklippere på kirkegården. 

Det er derfor svært viktig at kunden godkjenner gravminnet ved montering. Skulle det for eksempel oppstå uhell under transport, eller om det er noe som ikke er riktig, må kunden dokumentere dette snarest ved å ta et bilde og sende det til oss, slik at vi får fulgt det opp med en gang. 

 

Er det garanti på montering?

Vi sørger for at steinen blir montert forsvarlig etter gjeldende forskrifter. Alle sokler/steiner kan med årene endre seg grunnet klimaet, og da særlig ved telehiv. Dette er utenfor vår kontroll, og derfor ikke en reklamasjonssak. Trenger man en oppretting kan man ta kontakt med sitt lokale kirkekontor eller en bedrift som utfører slike oppdrag. 

 

Har dere en leveringsgaranti?

Vi leverer etter avtale med kunden avhengig av årstid og kapasitet. Gjennomsnittlig ca. fire uker i sesong. Det er gunstig for kunden å bestille på vinterstid. Da vil gravminnet monteres så snart det er telefritt. 

 

Hvilket regelverk må jeg forholde meg til?

For deg som kunde har du få regelverk å forholde deg til. Våre steiner er tilpasset gjeldende regler i Norge. Monteringen av gravminnet utføres av fagfolk og etter lokale lover og regler. De eneste reglene du må forholde deg til er hva som er lov når det gjelder ord, uttrykk, bilder og symboler på gravsteinen.   

Send forespørsel